dagens alla..

Läste en artikel om en man som örfilade en 13-åring.
Detta ska ha skett efter att 13-åringen kallat mannen för "gubbjävel".
Det hade vart massor av pensionärer som hade demonstrerat
för att visa sitt sötd för mannen.
Många sa att dagens undom var ouppfostrad och att mannen hade handlat rätt.
Men dagens vuxna då? Är dem mycket bättre?

Jag kan hålla med om att ungdomar idag visar väldigt lite respekt.
Jag kan må dåligt när jag ser äldre som far illa p.g.a ungdomars respektlöshet.
Men jag tycker inte att man bara kan skylla på barnen.
Har inte föräldrarna en liten del i detta?
Det är de som ska uppfostra barnen och lära dem rätt och fel.
Ungarna är inte ute och trakasserar folk om deras föräldrar
har i alla fall lite koll. Lättare sagt än gjort kanske, men så är det.
Många föräldrar har mycket annat för sig och ungarna skaffar
uppmärksamhet på annat håll i stället..

Sen tycker jag verkligen inte dagens pensionärer är något att skryta om heller.
De antar att alla som är under 20 är ohyfsade och otrevliga.
Det märker jag när jag åker buss.
De lägger väskan på stolen bredvid dem så fort dem ser en,
och så blänger de lite argt. Skulle jag fråga om det fanns plats
så svaras det: Nej, det ser du väl att det inte finns?!
Eller så antar de att för att de är äldre, har de alltid rätt.
Så är inte fallet, tyvärr.

Jag kan alltså bara säga att dagens människor behöver alla uppfostras.
Men örfilarna kan vi strunta i faktiskt..


Kommentarer
Postat av: Becka

Håller med dig till 100% här tessi! Du har mitt stöd!

2009-12-17 @ 23:20:49
URL: http://nogg.se/rebeckafeldmanis
Postat av: anonymsötis..

jag har hört att en cooling fylller år imorgon,

2009-12-18 @ 10:48:48
Postat av: Theresesesesesese

Haha, tack becka, det betyder mycket ;)



Och jag vet ingen cooling som fyller år imorgon.

Bara en Sara ;)

2009-12-18 @ 13:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0