30/11

Är hemma hos pappa nu. Alltid när jag kommer hit känns
det som jag aldrig varit borta. Precis som nu.
Ikväll ska vi bara ta det lugnt. Andreas tar det extra lugnt, han
har nämligen somnat. Så kul är jag, hoho.

En sak jag funderade på idag på bussen/tåget var hur otroligt
folkskygga vi svenskar är. Man ska helst sitta ensam, kommer
det någon som letar efter sittplats lägger man genast väskan
på den vid sin sida. Varför?
Man behöver inte berätta sin livshistoria för den som sitter bredvid,
men i alla fall erbjuda en plats att sitta?
Folk här är fega och mesig, så äre bara.
Lite skillnad från t.ex Japan, där har de andra problem..



Kommentarer
Postat av: mia

hur länge är du hemma i lilla byn? :D

2009-11-30 @ 20:26:00
URL: http://miadiao.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0