Varning för långt inlägg


Jaha. Snart har jag bott här i tre månader. Och gått i skolan en termin.
Det har gått riktigt fort, samtidigt som det tagit en evighet.
Jag trivs bra i skolan, det funkar bra(eller, vi får se efter tentan imorgon)
och jag har inga större svårigheter med skolarbetet.
Mer än den vanliga latheten vill säga.
Men jag har faktiskt tröttnat på att bo här.
Jag vill verkligen vilja bo här, vet inte om det funkar mer bara.
Alla här är så fruktansvärt osociala. Har hört från flera att just Kristianstadborna
är väldigt speciella när det gäller nya människor.
De har väldigt svårt att släppa in nya i sina redan bildade "gäng".
Det stämmer såklart inte med alla, men jag kan inte påstå att jag
upplevt motsatsen direkt.
Och därför pallar jag inte bo här. Visst, jag älskar att vara själv.
Men inte dygnet runt i flera veckor. Blir aningen drygt tillslut.
Finns en person som jag umgås med här, har vart jätteskönt.
Samtidigt vill jag inte hänga efter henne hela tiden, då tröttnar man ju.
Känns som jag är en quitter om jag flyttar till Ronneby igen.
Kanske jag är. Men just nu mår jag inte socialt bra, haha.
Till och med mamma har märkt det på mig, över telefon.
Då är det illa. Vi får se, flyttar jag så blir det inte förrän till sommaren, då har jag
i alla fall gett det ett år. Lärt mig hur man bor själv är alltid en bra erfarenhet!
Jag vet att jag klarar av det och allt som hör därtill. Räkningar, tvätt, matlagning o.s.v.
Och vem vet, jag kanske ändrar mig. Mycket kan hända på ett halvår.


Kommentarer
Postat av: misen

Flytta hem, då blir misen glad! :D

2009-11-24 @ 10:20:51
URL: http://miadiao.webblogg.se/
Postat av: Fisen

Fisen oxå:D

2009-11-24 @ 13:36:52
Postat av: elin din idol

Mm, i get the feeling thessi! jag har bara alexander och hans vänner och familj. jag gillar dem förvisso, och har egentligen ingenting emot hans killkompisar - de är sjysta. det blir bara.. lite för mycket snus, öl och dunka varandra i ryggen ibland. och jag känner mig som en efterbliven stalkerflickvän när jag hänger med dem hela tiden. :(



men jag tycker du gör rätt i att ge det ett år! då kan du i alla fall inte säga att du inte försökt :) saknar dig hihi!

2009-11-24 @ 13:59:14
Postat av: mia

vem är fisen? :(

2009-11-24 @ 18:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0