kort dag, långt inlägg


När vi började skolan idag, skulle vi göra "lära-känna-varandra"-uppgifter. t.ex
skulle vi göra porträtt av varandra utan att titta på pappret, gick så bra som väntat, inte alls!
När vi gjort det skulle vi skicka runt den bild som symboliserade oss mest, första dagen i skolan.
På den skulle alla skriva en positiv sak om personen i fråga. 
Jag blev riktigt förvånad när det jag fått mest var: Bestämt, ordningsam, hård - på ett positivt sätt.
Är det sånär andra människor uppfattat mig? För sånt är jag inte.. eller?
Jag råkade visserligen säga en sak som folk kanske missuppfatta,
men jag visste vad jag menade. Första intrycket går helt enkelt inte att ändra på, tyvärr.
 Andra bra grejer var t.ex öppen, godhjärtad och trevlig. Å andra sidan chansade man på en del, för jag kom inte ihåg namnen, haha!

Iaf, dagen fortsatte med grupparbete, som gick hur bra som helst!
Som sagt, kanske inte människor jag brukar umgås med, men alla är jättetrevliga
och vi funkar & jobbar bra ihop. Vilket är perfekt! Förövrig är det jag som ska fixa
fika till nästa gång, haha. Men vi blev iaf klar med uppgiften, som ska redovisas på måndag.

Nu är det helg, lite ledighet. Ska dock plugga lite i helgen. Med betoning på lite.
Ikväll ska jag ut här i kristianstad, om det blir stan eller kåren är inte bestämt.
Kåren är iofs billigare, men det är nog 100 ggr roligare i stan. Vi får se helt enkelt.
Resten av helgen är oplanerad än så länge. Kanske bara ta det lugnt.
Eller så går man ut imorgon igen, om det var kul.
Nu ska jag i alla fall hoppa in i duschen, så man luktar någorlunda gott senare.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0