Studentproblem

Det är väl inte helt okänt att studenter har lite pengar att röra sig med.
Det beror iofs hur man väljer att prioritera, men man lever oftast inte i överflöd iaf.
Så när man väl handlar, så försöker man köpa billigt.
När man sedan lagar maten, så vill man inte slänga något!
Jag gjorde ett stort lass mat nyss, men upptäckte att jag inte kunde spara resterna.
Jag hade inget att lägga det i.
Då kom jag till ett riktigt dilemma:
Ska jag slänga maten som jag betalat för eller
trycka i mig resten och må jätteilla?
Det blev det sistnämnda. Man vet ju faktiskt aldrig när man får mat näst.
Ont i magen har jag verkligen, vilket känns skönt när jag ska sitta i två timmar
i seminarium.

Annars är jag ensam här nu, adde åkte hem imorse. Lite ledsamt.
Kommer visserligen hem i helgen, så det gör inte så värst mycket, haha.
Nej, nu ska jag titta på disken och få lite ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0