vad tänder?

Min mun är en krigszon. Tandtrollen anfaller.
Jag har med störst sannolikhet ett stort hål i en tand.
För det gör fruktansvärt ont i den.
Men det kommer göra mer ont för mig att laga det.
Med tanke på min ekonomiska status alltså.
Vill ju trots allt inte bli tandlös, så får väl göra det så småningom.
Men min tandläkare sa faktiskt att jag förmodligen alltid kommer
ha hål i tänderna, p.g.a gropiga tänder.
Jaha? Vad är det då för mening att borsta tänderna?
Då kan jag betala lagningarna men spara pengar på tandborste,
tandkräm och tandtråd istället. Fast känns lite ofräscht att inte
borsta tänderna.
Jag får nog göra det även om det inte hjälper.
Livet är svårt..

Ännu svårare är det att dra sig bort mot skolan för ett semninarium på 2 ½ h..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0