Vad vill jag egentligen..

Jag vill bli lärare, det vet jag. Jag trivs på utbildningen än så länge, trots att jag kanske
inte hänger med så pass bra som jag ska. Jaja, ett senare (allvarligt!)problem.
När man ska välja inriktning har jag valt engelska. Också ett beslut jag står fast vid.
Engelska är det ändå som jag är någorlunda bra på och faktiskt tycker är kul.
Det kniviga är vilken åldersgrupp jag ska inrikta mig på.
Jag är just nu "skriven" för gymnasielärare-utbildning.
Men tänk så är inte det alls min grej?
Jag kanske har lite för höga förhoppningar. Det är möjligtvis för svårt,
för just nu känns det som att jag själv fortfarande är 5 år.
Visst, det tar ett par år innan jag är utbildad, men i alla fall.
Jag ska ut på VFU, praktik fast vi får inte kalla det så, i slutet av september.
Lite nervös är jag allt. För jag ska vara på högstadiet i Ronneby.
Och jag minns hur det var när jag gick där. Hehehe..
Min ålder är återigen ett problem, jag är bara några år äldre ju!
De kommer inte ha någon respekt alls för mig, känns det som.
Det kan gå hur som helst faktiskt, hoppas min handledare är bra.
För jag behöver all hjälp jag kan få!


Kommentarer
Postat av: Becka

Nejdå, det kommer gå galant, you can do it! Och kommer du i min systers klass har du i alla fall en som kan vara snäll mot dig, haha:D

2009-09-17 @ 00:18:49
URL: http://nogg.se/rebeckafeldmanis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0