Hata är ett så starkt ord..?

Det är många grupper som startat på facebook(det är där allt händer)
om hur Ronneby suger och att alla ska flytta härifrån.
Och jag håller med, jag ville/vill verkligen flytta ifrån Ronneby.
Men inte för att jag hatar staden, utan mest för att få uppleva lite
mer och träffa nytt folk. Jobba också såklart, för här finns inget större utbud.
Sen finns det inte alltför mycket att göra på fritiden.
Men hittar man något man gillar så funkar det ändå.
Jag har tur som har boxningen, vilket tar upp mycket tid.
Men iaf, att komma tillbaka efter allt det hade varit helt okej. 

Att hata Ronneby skulle kännas konstigt. För det är en fin stad. Tycker jag.
Sommaren i Blekinge är extra fin!
Det är folket som bor här, som det är fel på.
Eller?
Kanske inte det heller. Jag tror inte det spelar någon roll vart du flyttar,
det kommer alltid förekomma skitsnack och svek.
Även i storstäder! Bara det att i en mindre stad kommer det fram lite snabbare.
Det går liksom inte att komma ifrån någonstans.

Det jag försöker komma till är att folk som bor här är väldigt duktiga
på att klanka ner på Ronneby, när det egentligen är de själva som borde
kolla sig i speglen och ändra på sig.
Det är trots allt vi som bor här, som gör staden till vad den är.


Kommentarer
Postat av: mia

huuua, då var det nog ett spöke minsann! Jag vill också! :D

2010-04-06 @ 20:08:22
URL: http://miadiao.webblogg.se/
Postat av: elin

well said!

2010-04-06 @ 20:40:57
Postat av: Andreas

Gillar din syn på läget!:) kunde inte sagt de bättre själv.

2010-04-06 @ 21:16:10
Postat av: malin - blivande au pair

therese therese! ronneby suger röv.

ett torg som är 5 meter långt .. affärer som vera(o)? moda? (vet inte ens om det heter så) haha. och JC, sen tog det slut, 10.000 personer, tåg som går en gång i timmen, en ful och grå stad.

MEN SANT , tråkiga människor finns det gott om, men ronneby i sig är det tråkigaste, och det är säkert super tråkigt i lund när man väl bott där också, men nu har vi ju inte det (:

2010-04-07 @ 13:41:52
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Becka

Word tessi!

2010-04-07 @ 16:05:18
URL: http://nogg.se/rebeckafeldmanis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0