nionde mars

På senaste tiden har jag börjat fundera alldeles för mycket.
På allt mellan himmel och jord.
Men just nu är det övervägande positiva tankar.
Jag känner mig tillfreds med det mesta och är nöjd.
Därför är jag kluven inför min flytt. Att jag flyttar när jag
börjat trivas och känna mig riktigt hemma.
Men det är väl bra att jag lämnar Kristianstad med bra minnen.
Och jag lämnar det ju inte helt.
Samtidigt känner jag att det faktiskt fanns en anledning till att jag
flyttade ifrån Ronneby och nu flyttar jag tillbaka dit.
Ja, jag vet inte..

I vilket fall som helst har det varit en lärorik upplevelse att stå på egna ben.
En sak som jag tydligt märkt av är hur alla mina relationer har förändrats.
Vissa till det bättre, men vissa tyvärr till det sämre.
Det är vad en flytt kan ställa till med.
Det är dock skönt att veta vart man har folk och det är tur att jag fått
tillfälle att upptäcka vilka relationer jag verkligen ska ta hand om.

Med det så säger jag tack för mig och dyker ner i mina grammatikböcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0