4+3 5+5 (långläsning)

Något som jag stör mig på är folk som ska gulligulla hela tiden. I alla fall offentligt.
Låt mig utveckla:
Igår när jag satt på tåget satt det en tjej vid mig som pratade i telefon med sin pojkvän.
Efter varje mening var hon tvungen att säga Jag älskar dig. Men det värsta var att hon uttalade det
ja eskaaar daaj. Så konversationen löd:
Jag är snart framme, ja eskar daj.. Haha, jaså? du är knasig,
ja eskar daaj.. Ser du tåget? Nu då? Men nu då? hihi, ja eskar daaaj..


JAG VILLE SKJUTA HENNE!

Sen kan vi ta det här med folk som måste sitta i varandras knän på tågstationen,
och när man sitter brevid dem, så måste man ha paraply för deras saliv skvätter
så värst när de äter upp varandra. Spara det till ni kommer hem, tack.

Statusuppdateringar på facebook är också jobbiga, om de 99% av tiden innehåller
ord som: älsklingen, hjärtat, baby, o.s.v Såvida inte din pojk/flickvän är döpt till baby
kan du ju skriva ett riktigt namn.
Och vi bryr oss inte om att ni firar 4 dagar och 5 timmar eller att ni ska gosa hela kvällen.
Ska ni skriva töntiga kärleksmeddelande, använd mobilen och skicka sms istället!

Och nej, jag är varken bitter eller avundsjuk. Jag kan vara exakt lika fjantig.
Enda skillnaden är att jag är det när vi är hemma. Så alla andra slipper torteras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0