9-e

Har nu kommit på varför folk i småstäder måste skaffa barn och hus och hela fadderullan så snabbt. 
Det är småstadssyndromet helt enkelt. 
Det är oftast de som bor kvar i sin lilla stad som skaffar barn, inte de som flyttar därifrån. 
De som flyttar har ju oftast något de flyttar för, t.ex. skola eller jobb. 
De som bor kvar däremot, de blir nog lite uttråkade.
Även om de jobbar, så umgås de med samma människor och ser samma saker
som de senaste 20+ åren. De vill ha lite nytt, som exempelvis ett barn eller
ett hus som de kan renovera. Något att göra
 
Nu påstår jag inte att detta stämmer för alla,
men det är en teori jag och kära vänner diskuterat. 
Jag bor ju kvar, efter en vända i skåneland. Men har varken hus eller barn.
 Men det beror väl mest på att jag inte har tid att ha tråkigt på samma vis
och är inte alls intresserad av barn eller hus. 
Jag pendlar och är borta flera timmar om dagen.
Och i princip varje kväll spenderas i träningslokalen.
Tack Ronneby Boxing Team för att ni räddar mig från ett händelselöst liv! 
 
Kan med andra ord inte vara gladare för att vårsäsongen på träning startade i veckan, lycka!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0