Den första av augusti

Redan augusti. Händer (förhoppningsvis) spännande saker de här dagarna. Jag fyller 26, wihuu!! Och så vill vi att bebisen kommer i slutet av månaden också.
 
Har funderat lite, på misstag man gör som gravid samt som man gör som vän/bekant till någon som är gravid. Låt mig förklara:
 
Saker man ska låta bli att säga till någon som (är som jag) är gravid:
 
- Poängtera hur stor/liten magen är: ja, antagligen har jag också märkt storleken på magen då den sitter på min kropp..
 
- "är du säker på att det inte är två??": mm,  efter ultraljud och flera hjärtljudskontroller är både jag och barnmorskan hyfsat säkra..
 
- "hur mycket har du gått upp i vikt?": spelar det överhuvudtaget någon roll för dig? 
 
- "var det planerat?": återigen, spelar det dig någon roll?
 
- "det är en flicka/pojke, jag ser det på dig!": nej, du kan faktiskt inte se det. Du kan gissa, och då har du ca 50% chans att GISSA rätt.
 
- "ska du verkligen träna?": ja, har man kunskap om hur man kan träna som gravid så ser jag det som en självklarhet! 
 
-"ska du äta det där?" - tydligen skulle jag det. När man är illamående, har halsbränna och är allmänt trött så får man äta det kroppen vill. Kan vara sallad, kan vara pizza..
 
- Ta på magen: Big nono! Fråga först för gudsskull! Och var beredd på ett möjligt nej. 
 
Sen får man ta det med en nypa salt, allt beror på hur nära relation man har. Men när man hört frågorna 1333ggr så är man jäkligt trött på dem oavsett.
 
/nya mammabloggen 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0